Salgs- og kjøpsbetingelser for Siljes Hudpleie

 

1. Innledning Disse salgsbetingelsene gjelder for forbrukerkjøp av varer over internett fra Siljes Hudpleie. Betingelsene er i samsvar med Forbrukertilsynets standard salgsbetingelser. Ved å gjennomføre et kjøp, aksepterer du vilkårene som er angitt nedenfor.

Nettbutikken drives av Siljes Hudpleie, organisasjonsnummer 912879410, adresse Vannebos v. 211, 2743 Harestua. Du kan kontakte oss på e-mail: post@siljeshudpleie.no eller telefon +47 996 95 447 ved spørsmål.

 

2. Avtalen Avtalen mellom kjøper og selger består av informasjon gitt i nettbutikken, eventuelle spesifikasjoner og disse salgsbetingelsene. Ved eventuell motstrid har de spesifikke opplysningene i nettbutikken forrang.

 

3. Pris Prisene i nettbutikken inkluderer merverdiavgift med mindre annet er spesifisert. Totalkostnaden for kjøpet vil fremgå før bestillingen fullføres, inkludert alle utgifter til frakt og eventuelle tilleggskostnader.

 

4. Avtaleinngåelse Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling, og selgeren har bekreftet ordren med en ordrebekreftelse. Selger forbeholder seg retten til å kansellere bestillingen dersom varen er utsolgt eller det har forekommet prisfeil.

 

5. Betaling Vi tilbyr sikre betalingsløsninger via Vipps. Beløpet reserveres eller trekkes fra kjøperens konto ved bestilling, avhengig av valgt betalingsløsning.

 

6. Levering Levering skjer til adressen oppgitt av kjøperen ved bestilling. Normal leveringstid er 2–5 arbeidsdager, med mindre annet er avtalt. Leveringskostnader oppgis før kjøpet fullføres.

Ved forsinkelse som ikke skyldes kjøper, vil kjøperen ha rett til å heve kjøpet dersom forsinkelsen er vesentlig.

 

7. Risikoen for varen Risikoen for varen går over på kjøper når varen er levert i henhold til avtalen. Dersom varen går tapt eller blir skadet etter at risikoen er overført til kjøper, er dette kjøpers ansvar.

 

8. Angrerett Kjøper har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra varen er mottatt, uten å oppgi grunn. For å benytte angreretten må kjøper gi selger melding om dette innen fristen. Angrerettskjema sendes med ordrebekreftelsen.

Varer som returneres må være ubrukte og i originalemballasje. Kjøper dekker kostnadene for retur.

Unntak: Angreretten gjelder ikke for varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt dersom forseglingen er brutt.

 

9. Reklamasjon Hvis varen har en mangel, kan kjøper klage innen to år etter mottak av varen, eller fem år for varer med forventet lengre levetid. Reklamasjon må fremsettes innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget. Ved reklamasjon vil selger dekke nødvendige returkostnader.

 

10. Personopplysninger Selger behandler kjøperens personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Informasjon brukes kun til å fullføre avtalen og oppfylle forpliktelser i henhold til disse salgsbetingelsene. For mer informasjon, se vår personvernerklæring [legg til lenke].

 

11. Tvister Tvister mellom kjøper og selger skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for Forbrukerrådet. Tvister avgjøres etter norsk rett, med verneting i Lunner kommune.